هر آنچه باید درباره بست گازی و انواع آن بدانید

بست گازی

بست گازی (gas clamp) ابزاری است که برای ثابت و محکم کردن شلنگ گاز به سر لوله گاز استفاده می‌شود. این نوع از بست انواع و مدل‌های متنوع و مختلفی را شامل می‌شود. بست گازی پیچ‌دار بهترین نوع آن است، زیرا که توسط یک پیچ شلنگ گازی به لوله متصل و به کمک آن اتصال ایمن و محکم‌تری حاصل می‌شود.

آنچه در انتخاب بست گازی مهم است نصب و پیچ کردن راحت بست در روی لوله است. بست گازی در انواع مختلف و متنوع به صورت تولیدی و یا وارداتی برای تهیه در بازار موجود هستند.

ساختار بست گازی

برای تولید بست گازی از مواد اولیه و قطعات با کیفیت و مرغوب استفاده می‌شود تا محصول نهایی از کارایی و راندمان و دوام و کیفیت عالی برخوردار باشد. در روند تولید بست گازی، تمامی قطعات بست اسید شوی شده و از مکانیزم گالوانیزه شدن می‌گذرند تا از این طریق دارای استحکام بیشتر و در نتیجه طول عمر و دوام بیشتری شوند. همچنین اگر دارای انعطاف کافی و استحکام خوب باشد، از تکیه‌گاه پلیمری استفاده می‌شود تا قدرت و تحمل نیرو و فشار در هنگام اجرا و در طول گذر زمان افزایش یابد.

انواع بست گازی و کاربرد آن‌ها

بست گازی ضد‌زنگ Anti-Corrosion Gas Clamp

به این نوع بست، بست استیل‌نگیر یا ضدبرق نیز می‌گویند. این بست به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی، شرایط نامساعد آب و هوایی و الکتریسیته برای استفاده در فضاهای باز و مرطوب بسیار مناسب و پرکاربرد است. جنس این بست گازی از استیل ضد‌زنگ با خلوص 304-316 یا فولاد گالوانیزه است. نحوه اتصال این بست از طریق اتصال گیره و پیچ  انتهای بست و اطراف لوله است. کاربرد این بست گازی در لوله‌های گاز و آب و شلنگ‌های با قطر 4/1 و بالاتر است.

بست کانال فلکسیبل Flexible Channel Clamp

بست کانال فلکسیبل به دلیل اینکه برای بالا بردن استحکام کانال فلکسیبل به رابط استفاده می‌شود، به آن بست کانال فلکسیبل می‌گویند. همچنین برای هوابندی محل اتصال کانال به رابط از بست لوله فلکسی استفاده می‌شود.

aaligoli
درباره ما
ارسال دیدگاه