ویژگی ها و کاربرد های شیلنگ فشار قوی چیست؟

شیلنگ باد

ویژگی ها و کاربرد های شیلنگ فشار قوی چیست؟

برای انتقال سیالات پرفشار مجموعه‌ای از شیلنگ‌ها به اسم شیلنگ فشار قوی مورد به کارگیری قرار میگیرند که در صنایع متفاوت کاربرد فراوانی داشته و به مقاومت بالا در قبال عوامل بیرونی شناخته می شوند. این شیلنگ‌ها دارای ساختار بسیار متفاوتی نسبت به شیلنگ‌های ساده بوده و می توانند سیالات را با فشار بسیار بالا از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کنند. مثلا مهم ترین ویژگی شیلنگ‌های فشار قوی می‌توان به انعطاف پذیری بسیار بالا، وزن کم، کیفیت بالای بدنه، تحمل فشار بی نظیر و … اشاره کرد. جهت دیدن لیست شیلنگ فشارقوی، واترجت، صنعتی و… به سایت تامین احتیاجات مراجعه‌کنید.

مختصات شیلنگ آب فشار بالا مرغوب زیاد می باشد. شیلنگ های آب از اثراتی هستند که جهت انتقال انواع مایعات همچون آب گاز روغن بنزین و غیره که جزء سیالات هستند قابل استفاده میباشند. انواع شیلنگ های آب فشار بالا دارای استقامت بسیار محکمی بوده و به وسیله دستگاه‌های پمپاژ قدرتمند مواد داخل آن از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می یابند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به ویژگی ها و کاربرد های شیلنگ فشار قوی آشنا شویم.

بست فلزی تایوان چه ویژگی هایی دارد؟

ساختار شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ های فشار قوی از سه لایه مختلف درست شده اند که در کنار هم به بالا رفتن مقاومت شیلنگ کمک می‌کنند. داخلی‌ترین لایه شیلنگ فشار قوی، از جنس لاستیک تشکیل‌شده و در برابر فشار حاصل از سیال جاری داخل شیلنگ، مقاومت بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد. لایه درونی شیلنگ در برابربرخورد های شیمیایی هم مقاوم است و هیچ تغییری در ساختار سیال روان ایجاد نمی‌کند. بخش میانی شیلنگ، لایه‌های به هم تنیده فولادی و لایه خروجی از محصول لاستیک ایجاد شده است. لایه لاستیکی خارجی مانع از انتقال حرارت و فشار داخلی شیلنگ به دست فرد گردد.

لایه بیرونی وظایف مختلفی را بر عهده دارد و علاوه بر کنترل فشار ورودی از سمت سیال، از بدنه شیلنگ در برابر آفتاب، مواد شیمیایی، ضربه و …مراقبت می‌کند.

معرفی بست دوقلوی کیپر

کاربرد شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ فشار قوینقش مهمی در کشاورزی و صنعت اعمال کرده و از آن برای کار های مختلفی استفاده می‌نمایند. در کشاوری می‌توان با یاری شیلنگ های فشار قوی، آب یا بقیه سیالات را به قسمت های دیگری از محیط منتقل کرد.

از سایر ویژگی ها و کاربرد های شیلنگ فشار قوی در صنعت های پتروشیمی میباشد که در برابر مواد شیمیایی و انواع محلول‌ها مقاوم باشد در این حالت بهترین گزینه شیلنگ های فشار قوی میباشد که می توانند به خوبی در صنعت های پتروشیمی وظیفه خود را به انجام رسانند.

از سایر ویژگی ها و کاربرد های شیلنگ فشار قوی در سیستم پنوماتیک هم مورد استفاده قرار گرفته و به منظور انتقال باد با فشار بسیار بالا، در درون سیستم هیدرولیک از آنها یاری می گیرند.

اکنون که از ویژگی ها و کاربرد های شیلنگ فشار قوی اطلاع دارید در ادامه به بررسی انواع شیلنگ ها میپردازیم.

ویژگی‌ شیلنگ های فشار قوی

در هر شیلنگ فشار قوی، قطر داخلی، تحمل فشار، طول، وزن و … مختلف میباشد و هنگام خرید همگی این عامل ها بر ارزش نهایی اثر گذار خواهند بود. برای خرید انواع شیلنگ فشار قوی با بهترین کیفیت موجود در بازار می توانید سفارش خود را از روش سایت تامین احتیاجات ثبت کرده و یا این که همین حالا با کارشناسان فروش ما در مجموعه تماس حاصل فرمایید. مجموع محصولات تامین احتیاجات با قیمت مطلوب و جنس مرغوب در دست شما قرار خواهد گرفت.

در پایین به چندین مثال از ویژگی ها و کاربرد های شیلنگ فشار قوی اشاره می‌کنیم:

انعطاف پذیری بالا
مقاوم در قبال مواد شیمیایی، فشار سیالات و …
مقاوم در برابر حرارت
توان جابجایی هر گونه روغن و سوخت
مقاوم در قبال نور خورشید و …
وزن کم

شیلنگ باد
شیلنگ باد

انواع شیلنگ های فشار قوی

شیلنگ واترجت

شلنگ واترجت، دستگاهی میباشد که از آب پر فشار به منظور رفع آلودگی ها استفاده میشود. این دستگاه، ابتدا آبی را که از منبع ورودی میگیرد، به درون پمپ خود می فرستد. پمپ فشار قوی ، فشار آب را افزایش می‌دهد تا قدرت از بین برندگی آلودگی ها فراهم خواهد شد. آب خروجی از پمپ، به باطن شیلنگ فشار قوی می رود و از آنجا به لنس و نازل واتر جت انتقال می یابد. موردها خانگی با کارایی ساده برای اموری همانند شستشوی حیاط و ورودی خانه، وسایل باغبانی و حتی تمیز نمودن خودرو کاربردی اند. مدل های صنعتی واتر جت ها با توان بیشتر و فشار کاری بالاتردر فضا های صنعتی و غیر صنعتی و برای رفع آلودگی های عمیق و سطحی از سطح زمین دارند.

لوازم واترجت

پمپ فشار قوی

نازل

لنس

تفنگی

موتور

شیلنگ هیدرولیک

محافظ پاشش آب

لنگ مکش آب

شیلنگ فشار قوی صنعتی

شکل عمومی شیلنگ های فشار قوی، شیلنگ صنعتی نامیده می گردند که نسبت به نوع هیدرولیک، تحمل فشار کمتری داشته و برای مصارف عمومی بهتر می باشند. شیلنگ گاز، شیلنگ بنزین، شیلنگ هوا، شیلنگ روغن، شیلنگ مواد غذایی و … در دسته شیلنگ های صنعتی فشار قوی قرار میگیرند.

معرفی شیلنگ بنزین

شیلنگ فشار قوی هیدرولیک

مقاوم ترین نوع شیلنگ فشار قوی، شیلنگ های هیدرولیک می‌باشند که برای جابجایی روغن و باد از آنان بهره می برند. بافت سیم های داخلی این شیلنگ‌ها به شکلی میباشد که می توانند هر سیرتکامل فشاری را تحمل نمایند بدون آنکه دچار شکستگی یا ابهام شوند. شیلنگ های فشار قوی هیدرولیک در چهار مجموعه شیلنگ یک لا سیم، شیلنگ دو لا سیم، شیلنگ چهار لا سیم و شیلنگ شش لا سیم تقسیم بندی می‌شود.

ویژگی شیلنگ های هیدرولیک

شیلنگ های هیدرولیک معمولا در دو سرشان کوپلینگ های فلزی برای اتصال به امکانات دارند.

شیلنگ های هیدرولیک اکثر وقت ها طول عمر محدودی دارند البته در‌حالتی که نوع مناسب و سایز درست شیلنگ ها را انتخاب کنیم و به صورت صحیح از آنان استفاده کنیم، مسلما عمر بیشتری خواهند داشت. جهت دیدن قیمت شیلنگ هیدرولیک و لیست قیمت شیلنگ فشار قوی به سایت مراجعه کنید.

در نتیجه طول عمر این شیلنگ ها به روش استفاده از آن‌ها هم بستگی دارد ولی عواملی وجود دارند که روی کاهش ارتفاع عمر شیلنگ های هیدرولیک اثر بسزایی دارند که می شود به موارد زیر اشاره نمود:

پیچ خوردگی، کشیده یا منقبض شدن، کوچک شدن یا این که ساییدن شیلنگ.
عمل کردن در دمای بیشتر از حداکثر دمای مجاز شیلنگ یا دمای کم تر از حداقل دمای مجاز.
قرار گرفتن شیلنگ در معرض افزایش سریع فشار بیشتر از حداکثر فشار مجاز کاری.
استفاده از اتصالاتی که مورد تایید سازنده نیست یا این که با شیلنگ سازگار نیستند.
با مراجعه به وبسایت تامین احتیاجات لیست قیمت شیلنگ فشار قوی، قیمت شیلنگ هیدرولیک و … را ملاحظه کنید.

در این مقاله به ویژگی ها و کاربرد های شیلنگ فشار قوی پرداختیم . ممنون که با ما همراه بودین.

aaligoli
درباره ما
ارسال دیدگاه