شیلنگ فنری پنوماتیک

شیلنگ باد

شیلنگ فنری پنوماتیک

تجهیزات پنوماتیکی و سیستم‌های آن برای انتقال سیال از ابزارهای متفاوتی استفاده می‌کنند که از بارزترین و کاربردی‌ترین آنها شیلنگ‌های فنری پنوماتیکی است. شیلنگ‌های فنری پنوماتیکی دارای مزیت‌های زیادی در برابر ابزارهایی مانند خط لوله دارند؛ از جمله آنها می‌توانیم به نصب سریع و مونتاژ آسان اشاره کنیم. در این نوشته به بررسی کامل “شیلنگ فنری پنوماتیک” می‌پردازیم.

شیلنگ فنری پنوماتیک چیست و چه کارایی‌هایی دارد؟

شیلنگ‌های فنری پنوماتیک مخصوص انتقال آب، هوا، مواد صنعتی و روغن هستند. این مدل شیلنگ‌ها عموما کاربرد صنعتی دارند و در سیستم‌های پنوماتیکی کاربرد گسترده‌ای دارند. کنترل کننده‌ فشار از طریق شیلنگ، سیلندر، دریچه و اتصالات خود سیستم پنوماتیک، همگی از اجزای شیلنگ پنوماتیک هستند. همچنین، اکثرا از جنس پلاستیک با فنر داخلی ساخته شده‌اند.

فنر داخلی این ابزارهای پرکاربرد باعث ایجاد انعطاف‌پذیری در شیلنگ می‌شود و این ویژگی به شیلنگ امکان این را می‌دهد که بتواند همزمان با افزایش و کاهش هوا در داخل شیلنگ، با انعطاف کافی فشرده یا گسترده شود. انعطاف پذیری این مدل شیلنگ‌ها باعث می‌شود بتوانید از آنها در محیط‌هایی که در معرض خم شدگی یا آسیب زیاد است نیز استفاده کنید.

وجه تمایز شیلنگ‌های فنری پنوماتیک با دیگر شیلنگ‌های پنوماتیکی، مقاومت بالا در برابر ارتعاش، حرارت و پیچ‌خوردگی است. به همین منظور، استفاده از این ابزارها در باد رایج‌تر است. همچنین از دیگر کاربردهای شیلنگ‌های پنوماتیکی می‌توانیم به انتقال هوای فشرده به ابزارهای بادی در صنعت نیز اشاره کنیم.

بست فلزی تایوان چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی‌های بارز شیلنگ فنری پنوماتیک

شیلنگ‌های فنری پنوماتیک که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است، دارای مزیت و ویژگی‌های مهمی است که در این قسمت قصد داریم به‌طور کامل آنها را توضیح دهیم.

1.انعطاف‌پذیری

برای انتقال هوا یا گاز در سیستم‌های پنوماتیک، شیلنگ باید قابلیت انعطاف و انبساط کافی را داشته باشد تا بتواند بدون مشکل و آسیب سیالات را انتقال دهد. فنر داخلی به‌کار رفته در شیلنگ‌های پنوماتیک باعث می‌شود تا ابزار فشار هوا را به خوبی تحمل می‌کند و شیلنگ را در مواقع نیاز به حالت گسترده یا فشرده قرار ‌دهد.

2. سبک وزن

شیلنگ‌های فنری پنوماتیک اغلب از جنس پلاستیکی ساخته می‌شوند که آنها را سبک وزن می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که شیلنگ‌ها سبک باشند و به‌راحتی قابل نصب و حمل باشند.

3. مقاومت شیمیایی

شیلنگ‌های فنری پنوماتیک معمولاً به مواد شیمیایی مانند روغن، گازها و مواد شیمیایی دیگر مقاوم هستند. این ویژگی آنها را برای استفاده در صنایع مختلف که در تماس مستقیم با مواد شیمیایی هستند آماده می‌کند.

4.قابلیت کار در فشارهای بالا

شیلنگ‌های فنری پنوماتیک معمولاً قابلیت کار در فشارهای بالا و دمای بالا را دارند. طراحی و جنس استفاده شده در ساخت آنها امکان تحمل فشارهای بالا را برای آنها فراهم می‌کند. همچنین، این ابزارها از جنس قوی و مناسبی ساخته‌ شده‌اند که همین امر باعث شده است شیلنگ‌های پنوماتیکی عمر و ماندگاری بالایی داشته باشند.

شیلنگ باد
شیلنگ باد

معرفی بست دوقلوی کیپر

برخی از دیگر ویژگی های شیلنگ فنری پنوماتیک عبارت اند از:

واکنش سریع ترمز هوا
مقاومت در برابر سایش
دارای دیواره داخلی صاف
مقاومت در برابر ضربه
افت فشار کم
عمر طولانی
گستردگی دمای کار و دامنه فشار
مطابق با قوانین محیط زیست

این مزیت‌ها شیلنگ فنری پنوماتیک را به یک گزینه مناسب برای انتقال هوا یا گاز در سیستم‌های پنوماتیک و کاربردهای صنعتی تبدیل کرده‌اند. با این حال، برای انتخاب شیلنگ مناسب، باید نیازها و مشخصات فنی مورد نظر را در نظر گرفته و به توصیه‌ها و استانداردهای مربوطه توجه کافی را داشته باشید.

کاربرد شیلنگ‌ فنری پنوماتیک

شیلنگ‎‎‌های پنوماتیک فنری به ‌دلیل داشتن ویژگی‌های خاص، دارای کاربردهای زیادی در صنایع هستند.
این شیلنگ‌ها در صنعت خودرو، کمپرسورها، جک‌های پنوماتیک، بادی و دیگر دستگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، از این مدل شیلنگ برای اتصال پمپ باد به تجهیزاتی مانند دریل بادی، میخکوب بادی، بکس و پیستوله بادی استفاده فراوانی می‌شود.
در این قسمت به کاربرد شیلنگ‌های فنری پنوماتیک می‌پردازیم.

1. انتقال هوا یا گازها: شیلنگ‌های فنری پنوماتیک برای انتقال سیالات در سیستم‌های پنوماتیک استفاده می‌شوند. این شیلنگ‌ها قادرند هوا را از یک نقطه به نقطه دیگر بدون هیچ‌گونه مشکل منتقل کنند و در سیستم‌های کنترل پنوماتیک و اتوماسیون صنعتی استفاده می‌شوند.

2. سیستم‌های هیدرولیکی: در برخی از سیستم‌های هیدرولیکی نیز از شیلنگ‌های فنری پنوماتیک برای انتقال رسانه‌های هیدرولیکی استفاده می‌شود. این شیلنگ‌ها باید مقاومتی بالا در برابر فشار و حرارت داشته باشند تا بتوانند بدون مشکل فشار و دمای بالا را تحمل کنند و کار خواسته شده را انجام دهند.

3. انتقال مواد خمیری: انعطاف‌پذیری و مقاومت بالای شیلنگ‌های فنری پنوماتیک در برابر فشار و سایش، آنها را برای انتقال مواد خمیری و مواد مایع دیگری مانند روغن، گریس و مواد شیمیایی مناسب کرده است. این شیلنگ‌ها معمولاً در صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی و صنایع خوراکی استفاده می‌شوند.

4. صنعت خودروسازی: در صنعت خودروسازی شیلنگ‌های فنری پنوماتیک به طور گسترده استفاده می‌شوند. آنها در سیستم‌های ترمز، تعلیق، تهویه و سیستم‌های هیدرولیکی خودروها استفاده زیادی دارند.

شیلنگ پنوماتیک پلی اورتان

اگر به‌ دنبال شیلنگ‌های نرم هستید که به راحتی قابلیت تغییر شکل داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم از شیلنگ پنوماتیک پلی اورتان استفاده کنید؛ چرا که انعطاف پذیری بالایی دارند. این شیلنگ یکی دیگر از انواع شیلنگ‌های پنوماتیکی است. همچنین، این نوع شیلنگ‌ها از تحمل دمای خوبی برخوردارند و توانایی تحمل دما را از 40 تا 75 درجه سانتیگراد نیز دارند.

شیلنگ پنوماتیک پلی اورتان قابلیت تحمل فشار بالا در صنایع مختلف را دارد؛ از همین جهت این مدل شیلنگ جزو پرفروش‌ترین و پرکاربردترین ابزارهای صنعتی است.
این محصول دارای استحکام و ماندگاری بسیار زیادی است؛ این ویژگی به‌ دلیل استفاده از جنس پلی اورتان در ساخت محصول است.
همچنین، تحمل فشار بالا در برابر باد و کشش، از دیگر مزیت‌های شیلنگ پنوماتیک پلی اورتان به‌شمار می‌رود.

شلنگ باد فنری 10 متری

شیلنگ باد فنری 10 متری یک شیلنگ پنوماتیک با طول 10 متر است. جنس این مدل عموما فنری است و یکی از پرکاربردترین و بهترین مدل شیلنگ‌های پنوماتیکی است. این شیلنگ برای انتقال هوا یا گازهای فشرده در سیستم‌های پنوماتیک استفاده می‌شود و انعطاف پذیری خوبی دارد. این ویژگی سبب می‌شود تا شیلنگ در مسیرهای پیچیده و منحنی به راحتی حرکت کند و انعطاف خوبی داشته باشد.
این شیلنگ از جنس‌های مقاومی مانند پلی‌یورتان یا پلی‌اتیلن ساخته شده است که مقاومت خوبی در برابر فشار و سایش دارد. این مقاومت باعث می‌شود شیلنگ باد فنری در برابر شرایط سخت کاری مانند فشار بالا و تغییرات دمایی تحمل پذیر باشد.

طول 10 متری شیلنگ باد فنری به شما اجازه می‌دهد تا هوا یا گازهای فشرده را به فاصله‌های بزرگتری منتقل کنید. این طول برای استفاده در محیط‌های صنعتی یا مکان‌هایی که فاصله بین منابع هوا یا گاز و دستگاه‌های مصرف‌کننده بزرگ است، بسیار مناسب و کاربردی است.

همچنین، این مدل ابزار دارای نصبی آسان و بی‌دردسر است. اتصال این شیلنگ‌ به دیگر اجزای سیستم به دلیل طول زیاد آن بسیار راحت و آسان است. شیلنگ باد فنری 10 متری به دلیل مزیت‌هایی که دارد، در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، ساختمانی و صنایع پردازشی استفاده می‌شود.

معرفی شیلنگ بنزین

قیمت شیلنگ پنوماتیک 8

قیمت شیلنگ‌های پنوماتیک تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند برند، جنس، کیفیت، طول و مشخصات فنی دیگر قرار می‌گیرد. همچنین، قیمت‌ها ممکن است در بازار و منطقه جغرافیایی مختلف متفاوت باشند.

aaligoli
درباره ما
ارسال دیدگاه