شلنگ فنری

شیلنگ باد

شلنگ فنری

شلنگ فنری یکی از لوازم کاربردی و ضروری در کار با ابزارآلات و تجهیزات بادی بوده که به نوعی رابط بین منبع باد یا کمپرسور و ابزار بادی به شمار می رود؛ به عبارت دیگر ابزارآلات بادی از طریق این شلنگ ها به کمپرسور هوا یا پمپ باد متصل می شوند. شیلنگ فنری کاربردهای گسترده ای دارد که از جمله آنها می توان به استفاده از این لوازم در خطوط مونتاژ کارخانه ها، کارگاه های چوب، مکانیکی ها و غیره اشاره کرد. شلنگ های بادی در مدل های مختلف و با ابعاد و ضخامت های متنوعی به بازار عرضه می شوند که در ادامه به معرفی و بررسی بیشتر آنها خواهیم پرداخت.

بست فلزی تایوان چه ویژگی هایی دارد؟

معرفی شلنگ فنری

همان طور که اشاره کردیم شیلنگ فنری یک ابزار کاربردی و رابط مهم در کار با ابزارآلات بادی و کمپرسورها بوده که به منظور انتقال هوای فشرده از کمپرسورهای باد به ابزارآلات بادی چون دریل بادی، چکش بادی، پیستوله بادی، میخکوب بادی، منگنه کوب بادی، مینی فرز بادی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که این شلنگ ها شباهت زیادی به سیم تلفن های قدیمی دارند به آنها شلنگ تلفنی نیز گفته می شود.

در طراحی شیلنگ فنری اغلب از ماده ای با عنوان پلی اورتان استفاده می شود که دارای خاصیت انعطاف پذیری بالایی بوده و بهترین جنس برای این شیلنگ ها به شمار می رود. علاوه بر آن شلنگ های فنری از استحکام بالایی برخوردار بوده و در برابر سایش نیز بسیار مقاوم هستند. همچنین سطح داخلی صاف و یکدست این شلنگ ها کمک می کند تا سیالات به آسانی و بدون هیچ عامل بازدارنده و اصطکاکی در آن انتقال یابند.

معرفی بست دوقلوی کیپر

نحوه اتصال شیلنگ فنری

شلنگ فنری با توجه به سایز، قطر، ضخامت و رنگی که دارند در انواع و مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند که می توان در زمینه های مختلف کاری از آنها استفاده کرد. جهت اتصال این شلنگ ها به کمپرسور باید حرکت دست به سمت جلو و داخل لوله باشد تا شلنگ به طور صحیح در جای خود قرار گیرد و از محکم و چفت بودن آن اطمینان حاصل شود. چنانچه در هنگام اتصال، قسمت پلاستیکی شلنگ را به سمت پایین بگیرید، شلنگ در جای خود قرار نمی گیرد و باعث رها و خارج شدن آن از حالت مورد نظر در لوله می شود.

نکات ایمنی کار با شلنگ فنری

رعایت نکات و اصول ایمنی به کاربران کمک می کند تا از این شلنگ ها به بهترین وجه ممکن استفاده کنند و این لوازم در حین استفاده دچار خرابی و سایش نشوند. همچنین رعایت نکات و اصول ایمنی باعث بالا رفتن کارایی و دوام شیلنگ فنری و افزایش ایمنی کاربران در کار با ابزارآلات متصل به آنها می شود.

نکته اول در این رابطه این است که در حین کار با شلنگ فنری توجه داشته باشید که شلنگ دچار کشش نشود، چرا که این کشش به مرور زمان باعث سوراخ شدن و پارگی شلنگ می شود و علاوه بر کاهش کارایی آن می تواند در حین کار خطرساز باشد.

نکته دوم به نحوه جایگیری شیلنگ فنری در حین استفاده مربوط می شود که باید به گونه ای باشد که جلوی دست و پای کاربران را نگیرد. سعی کنید کمپرسور را نزدیک به میز کار و ابزارآلات مورد استفاده قرار دهید تا هم از کشش شلنگ جلوگیری شود و هم شلنگ فضای زیادی از محل را اشغال نکند.

نکته سوم به نحوه نگهداری و سرویس این شلنگ ها برمی گردد؛ بدین صورت که از تماس آنها با ابزارآلات تیز و تجهیزات با حرارت بالا جلوگیری شود. مورد دیگر اینکه در صورت خرابی شلنگ به جای چسب زدن و پوشاندن محل آسیب دیده، بهتر است محل مورد نظر به طور کامل جدا شده و سپس کوپلینگ بخش مورد نظر مجدداً وصل گردد.

قیمت شلنگ فنری

عوامل و فاکتورهای مختلفی می تواند بر قیمت این شلنگ فنری تأثیرگذار باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به مدل شلنگ، متریال بکار رفته در ساخت آن، ضخامت شلنگ، قطر آن، جنس و نوع کوپلینگ های بکار رفته در طراحی دو سر شلنگ اشاره کرد. برند سازنده شلنگ نیز بر قیمت تمام شده این تجهیزات تأثیرگذار بوده و شلنگ های تولید شده در شرکت های معتبر و باسابقه از رنج قیمتی بالایی نسبت به دیگر شرکت ها برخوردار هستند.

از آنجایی که فروشنده ها نیز بر قیمت تمام شده این شلنگ ها تأثیرگذار هستند، ما فروشگاه بست کالا را به شما معرفی می کنیم که تضمین دهنده بالاترین کیفیت و مناسب ‌ترین قیمت برای انواع شیلنگ فنری است. بر همین اساس خریداران با ثبت سفارش در بست کالا می توانند شلنگ مورد نظر خود را به راحتی و با اطمینان خاطر تهیه و خریداری نمایند.

شیلنگ باد

خرید شلنگ فنری

قبل از خرید شیلنگ فنری لازم است به یک سری نکات و فاکتورها توجه شود که ما در این بخش به معرفی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت. فاکتور اول توجه به ضخامت و طول این شلنگ ها بوده که می بایست منطبق با ویژگی های ابزار مورد نظر انتخاب شود.

همچنین طول و قطر این شلنگ ها باید به نحوی انتخاب شود که سبب افت فشار در دستگاه مورد نظر نشود، چرا که همین افت فشار سبب کاهش قدرت و راندمان دستگاه می شود. طول های 5 و 10 و 15 متر از رایج ترین طول ها در عرضه انواع شلنگ فنری بوده که معمولاً این شلنگ ها از قطر داخلی 2 الی 12 میلیمتری و قطر خارجی 6 الی 16 میلیمتری برخوردار هستند.

فاکتور دوم توجه به طراحی و شکل ظاهری شیلنگ فنری بوده که هیچ گونه برآمدگی یا فرورفتگی در بدنه آن ایجاد نشده باشد و کاملاً سالم باشد. فاکتور دیگر توجه به نوع و کیفیت کوپلینگ هایی بوده که در طراحی این شلنگ ها بکار رفته اند، چرا که این کوپلینگ ها وسیله اتصال شلنگ به کمپرسور و ابزارآلات بادی هستند که باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند.

برند سازنده شلنگ فاکتور دیگری است که در هنگام خرید لازم است بدان توجه شود تا محصول مورد نظر از کارایی و دوام بالایی برخوردار باشد. در آخر توصیه ما به شما خرید از فروشگاه بست کالا بوده که تضمین دهنده بالاترین کیفیت، کارایی و دوام برای انواع ابزارآلات از جمله مدل های مختلف شلنگ فنری است.

معرفی شیلنگ بنزین

سؤالات متداول

انتخاب شلنگ فنری مناسب چگونه است؟
انتخاب شیلنگ فنری می بایست بر اساس DB مصرف ابزار باشد. بدین صورت که قبل از تهیه و خریداری این شلنگ ها لازم است ضخامت و قطر آنها با توجه به مشخصات ابزار مورد نظر تعیین شود، سپس از روی این مشخصات شلنگ مورد نظر خریداری شود.

کاربرد شیلنگ فنری چیست؟
از شلنگ فنری در زمینه های مختلف کاری چون کار با کمپرسورها و انواع ابزارآلات بادی و پنوماتیک، امور ساختمانی و دکوراسیون، کارهای مکانیکی و در کارواش ها استفاده می شود.

کدام برندها بهترین شلنگ فنری را تولید می کنند؟
اگر به دنبال تهیه یک شیلنگ فنری با کیفیت و با دوام بالا هستید برندهای معتبر و محبوبی چون کنزاکس، رونیکس، توسن و هیوندای می توانند یک انتخاب مناسب و ایده آل برای شما باشند.

aaligoli
درباره ما
ارسال دیدگاه