کاربرد شیلنگ آب در زندگی روزمره

شیلنگ آب

کاربرد شیلنگ آب در زندگی روزمره

امروزه شلنگ های آب توانسته اند به طرق مختلف به افراد کمک کنند تا کار خود را به پایان برسانند. به عنوان مثال ، یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین شلنگ های آب ، مثال شیلنگ pvc به نام شلنگ ژله ای است.

شیلنگ ژله ای برای آبیاری درختان ، نهال ها و گیاهان باغی استفاده می شود. داشتن ساختار ژله ای در این نوع شیلنگ باعث می شود، جابجایی آنها راحت باشد.

به طور خلاصه ، شلنگ عمدتا از پلاستیک ساخته شده اند. مهمترین دلیل استفاده از پلاستیک در ساخت شلنگ های آب کشش و انعطاف پذیری آنها است که یکی از الزامات شلنگ های آب است. تقریباً تمام شیلنگ های آب از پلاستیک پلی اتیلن یا پلی وینیل کلراید ساخته شده است.

بست فلزی تایوان چه ویژگی هایی دارد؟

کاربرد نخ یا ساخت شیلنگ چیست؟

مهمترین ویژگی استفاده از نخ یا به اصطلاح منجید برای ساخت شلنگ های آب ، تقویت و افزایش طول عمر این وسیله است. به طور کلی ، شیلنگ های آب با نخ دارای دوام بیشتری هستند و طول عمر بیشتری نسبت به شیلنگ های سنتی دارند. بنابراین ، اگر این نوع شیلنگ ها به درستی نگهداری شوند ، می توان از آنها برای مدت طولانی استفاده کرد.

این نوع شیلنگ از مواد پلی اتیلن استفاده می کند و با کمک الیاف نخ مقاوم می شود و آب و سایر مایعات مشابه را در مکان های مختلف به مقصد مورد نظر می برد.

معرفی بست دوقلوی کیپر

مواد اولیه تولید شیلنگ آب

در زندگی ماشینی امروز ، بسیاری از صنایع از پلاستیک برای ساخت ابزار استفاده می کنند. پلاستیک ها خود از پلیمر ساخته شده اند. یکی از دلایل مهم استفاده از پلاستیک در صنعت ، قابلیت کارکرد آن است.

وقتی مردم به مفید بودن پلیمرها و پلاستیک ها پی بردند ، زیرا این مواد در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند ، تصمیم گرفتند به جای فلز از آنها در صنعت استفاده کنند. برای این منظور از لوله های PVC برای فاضلاب ، آبیاری درختان و انتقال آب برای لوله های پلی اتیلن استفاده کردند.

در سال 1935 ، والاس کاتروز ، شیمیدان، ابتدا یک ماده پلیمری به نام نایلون را از یکی از تولید کنندگان شیمیایی برجسته جهان اختراع کرد. و در سال 1938 آنها موفق به ساخت یک مسواک از این نایلون شدند که از الیاف نایلون ساخته شده بود.

ویژگی های شیلنگ آب باکفیت و بادوام

مقاوم در برابر خوردگی

اکثر شیلنگ ها در برابر جریان الکتریکی عایق بندی شده اند. اما معمولاً شیلنگ ها از PVC ساخته می شوند که مقاومت خوردگی نسبتاً خوبی از خود نشان می دهند.

شیلنگ باد چیست؟

مقاوم در برابر سوختن

به طور کلی ، با توجه به اینکه مواد پلاستیکی پتانسیل بالایی برای آتش سوزی دارند ، شیلنگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و احتمال آتش سوزی وجود دارد. اگرچه PVC به دلیل مواد خود خاموش کننده شناخته شده است ، اما هنوز هم ممکن است شیلنگ های آب PVC تحت شرایط خاصی مشتعل شوند.

شیلنگ آب

نکات مهم و راهنمای خرید شیلنگ آب

طول شیلنگ آب

طول یکی از مهمترین عواملی است که هنگام خرید شلنگ باید به آن توجه کرد. طبق قانون فیزیک ، هرچه طول این شیلنگ ها بیشتر باشد ، فشار آب خروجی کمتر می شود.

بنابراین ، اگر به دنبال فشار بالا هستید ، ایده طول زیاد شلنگ را فراموش کنید، بهترین کار این است که شیلنگ ها را با کوتاهترین طول انتخاب کنید ، زیرا در این حالت می تواند فشار آب را به بهترین شکل ممکن افزایش دهد.

قطر شیلنگ آب

قطر یکی دیگر از عوامل مهمی است که هنگام خرید شلنگ باید به آن توجه کنید. این عامل در واقع ارتباط مستقیمی با مقاومت و فشار دارد.

هرچه قطر بدنه شیلنگ بیشتر باشد ، مقاومت آن در برابر فشار بیشتر است. از طرف دیگر ، هرچه قطر سوراخ و سوراخ شیلنگ کوچکتر باشد ، فشار آب بیشتر می شود.

معمولاً این عامل توسط خریداران کمتر در نظر گرفته می شود ، اما هر دو می توانند تأثیر مستقیمی بر بهره وری و البته هزینه شیلنگ داشته باشند.

معرفی شیلنگ بنزین

 

جنس شیلنگ آب

مواد یکی از مهمترین عواملی است که هنگام خرید شلنگ باید به آن توجه کنید. مواد مختلفی برای تولید شیلنگ استفاده می شود.

پلاستیک های فشرده و انعطاف پذیر یکی از متداول ترین موادی است که بیشتر در مدل های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. جنس و نوع لایه های این شیلنگ می تواند باعث تفاوت در مقاومت آنها در برابر فشار بالای آب شود.

از آنجا که این میزان فشار در بعضی مناطق بسیار زیاد است ، بنابراین این مدل ها معمولاً لایه های مختلف نخ یا مواد دیگر را در خود جاسازی کرده اند. این لایه ها توسط دستگاه پرس قوی فشار داده می شوند که باعث افزایش دوام و کارایی آنها می شود.

قیمت شیلنگ آب

یکی دیگر از فاکتور هایی که باید در حین خرید شیلنگ به آن دقت داشته باشید، قیمت آن است . این فاکتور در واقع از تمام فاکتور های قبل تاثیر می پذیرد و بسته به نوع برند و شرکت تولید کننده متفاوت خواهد بود .

اما همیشه یک قانون بین این دو وجود دارد ، یعنی تفاوت قیمت بین شیلنگ های معمولی و شیلنگ های صنعتی. به طور کلی ، شیلنگ ها گران تر از مدل های معمولی هستند.

بنابراین ، هنگام خرید این محصولات ، حتماً مدلهای مشابه را بررسی کرده و مناسب ترین گزینه ها را خریداری کنید و هزینه بیشتری برای مدلهای معمولی (در مقایسه با اندازه و قطر یکسان در همان صنعت) پرداخت نکنید.

اگر می خواهید بهترین شیلنگ ها را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید ، در بخش اول این مطلب لیست کاملی از بهترین مدل ها گرد آوری شده است.

aaligoli
درباره ما
ارسال دیدگاه