مزایای بست های کمربندی استنلس استیل به بست های کمربندی پلاستیکی

بست استیل

بست کمربندی پلاستیکی

بست کمربندی پلاستیکی به نسبت بست کمربندی استیل کاربرد بیشتر و وسیع تری دارد و تقریبا همه شما با این نوع بست آشنایی دارید ولی در این مقاله اطلاعات کامل تری از این نوع بست در اختیار شما قرار میدهیم که شاید هیچ جایی نخوانده باشید و برایتان جذابیت داشته باشد.

استفاده از بست پلاستیکی بسیار آسان بوده و کار کردن با این نوع بست نیاز به ابزار مخصوصی ندارد ، در هر بست کمربندی پلاستیکی یک دندانه ی هم سطح شده در یک طرف آن قرار دارد که این سطح دندانه ای را درون دهانه یا ضامن بست در طرف دیگر آن قرار میدهیم و بست را قفل میکنیم فقط کافی است پس از عبور سطح دندانه ای از ضامن بست آن رابکشید تا بست سفت شود و بسته به اندازه ای که میخواهید آن را سفت کنید. بگذارید در همین ابتدا یک نمونه از کاربرد این محصول را برای شما مثال بزنیم . تصور کنید سیم های اتومبیل شما به صورت نامرتب جدای از همدیگر قرار گرفته اند و امکان اتصال یا پارگی آنها بر اثر برخورد و اصطکاک وجود دارد ، شما به راحتی میتوانید آنها را به صورت دسته ای کنار یکدیگر مرتب کرده و بست پلاستیکی را به دور آنها پیچیده و سفت کنید و مانع از آویزان شدن سیم ها شوید.

بست پلاستیکی اغلب از پلاستیک فشرده ساخته میشود و از استحکام قابل قبولی برخوردار است پس از بابت پاره شدن آن نیز اصلا احساس نگرانی نکنید. باید این را در نظر بگیرید که در صورت بستن و استفاده از بست کمربندی امکان باز کردن و استفاده مجدد از یک عدد بست وجود ندارد و وقتی بست را سفت میکنید دیگر امکان شل کردن و باز کردن آن وجود ندارد و فقط میتوانید در صورت نیاز آن را سفت تر کنید و برای کارهای دیگر باید از یک عدد بست دیگر استفاده کنید.

تولید کنندگان با توجه به نیاز مصرف کننده انواع مختلفی از بست کمربندی را در رنگ ها و ابعاد مختلف طراحی کردند. علاوه بر این برخی از بست های کمربندی ممکن است در برابر اشعه یو وی نیز مقاوم باشند. در دسترس بودن سایز بندی های متفاوت در این وسیله این امکان را فراهم می کند که مثلاً برای نگهداری وسایل کوچک نوع نازک تر آن و برای وسایل بزرگتر از بست کمربندی با استحکام کششی بالا بهره برد. بست های کمربندی در زمینه های خاص شامل حمل و نقل، ارتباطات از راه دور، سیم های بلندگو و تجهیزات خانگی کاربرد دارند. این اتصالات به طور معمول در برابر مواد شیمیایی، گریس و محصولات روغنی مقاوم بوده و همچنین تمام انواع این ابزار باید در برابر اشتعال پذیری مقاومت داشته باشند که مقدار این مقاومت توسط تولید کننده نشان داده میشود.

بست استیل
بست استیل

بست کمربندی استیل

بست کمربندی استیل نیز کاربردی مشابه مانند بست های کمربندی پلاستیکی دارد فقط با این تفاوت که در مواردی که نیاز به مقاومت بالایی داریم استفاده میشود بست های کمربندی استینلس استیل به عنوان بهترین نوع بست جهت خوشه بندی کابل های شبکه و انواع دیگر سیم ها و کابل ها محسوب می شوند، همچنین مقاومت کششی بالای این بست ها، قدرت و امنیت را جهت خوشه بندی اجسام سنگین تضمین می کند.

بست کمربندی استنلس استیل در محیط بسته، محیط باز، زیر زمین (دفن مستقیم)، و زیر آب و در شرایطی که خوردگی، ارتعاش، تغییرات جوی در بازه وسیع، تابش بسیار شدید خورشید، یا سرمای بسیار زیاد وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که در مقابل شرایط متفاوت آب و هوایی و اسید ها مقاومت بسیار بالایی دارد.

بستهای کمربندی استینلس استیل آب را به خود جذب نمی کنند، غیر قابل اشتعال بوده و مقاومت بسیار بالایی در مقابل اشعه ماوراء بنفش و مواد شیمیایی دارند. قفل این نوع بست ها، از نوع توپی می باشد، بدین معنی که ساچمه ای از جنس استنلس استیل داخل محفظه قفل قرار دارد که در هر نقطه از بدنه بست می نشیند و بست را در یک مسیر قفل می کند (امکان شل کردن قفل پس از بستن آن میسر نیست) .

بست فلزی چیست؟

مزایای بست های کمربندی استنلس استیل به بست های کمربندی پلاستیکی

مقاومت بسیار بالا در برابر نور خورشید، رطوبت، سرما و گرما

مقاومت بسیار بالا در مقابل مواد شیمیایی و اسید ها

قابل استفاده در مکانهای نیروگاهی و پالایشگاهی

دارای طول عمربالا

در تولید این بست ها از متریال استیل 304 نگیر استفاده شده است.

بست کمربندی استینلس استیل بدون روکش :

همانطور که گفته شد این بست ها مقاومت بسیار خوبی در برابر دما و رطوبت و نور مستقیم خورشید داشته و می توان در فضاهای باز به مدت طولانی از آنها استفاده کرد .

بست کمربندی استیل روکش دار :

جنس روکش این بست ها معمولا اپوکسی میباشد . این بست ها علاوه بر ویژگی های عمومی ذکر شده برای بست های استیل معمولی به دلیل روکش قرار گرفته بر روی محصول از عمر و دوام طولانی تری برخوردارند.

بست های استیل بیشتر در صنایع الکتریکی مصرف دارد و مخصوص پلوس ماشین هستند . بست کمربندی استیل با سری های کوچک در دسترس است که هنگام استفاده مشکلی از بابت جا نرفتن سری پیش نیاید. این نوع بست ها از جمله محصولات پرمصرف در قطعات یدیکی و الکتریکی به شمار می آید. بدنه صاف و لبه های صیقلی بست کمربندی استینلس استیل علاوه بر مزیت خراش ندادن روکش کابل، عدم صدمه به دست برهنه نصب کننده را تضمین می کند. قفل این نوع بست ها، از نوع توپی می باشد، بدین معنی که ساچمه ای از جنس استینلس استیل داخل محفظه قفل قرار دارد که در هر نقطه از بدنه بست می نشیند و بست را در یک مسیر قفل می کند (امکان شل کردن قفل پس از بستن آن میسر نیست).

بست فلزی تایوان چه ویژگی هایی دارد؟

همچنین، طراحی قفل توپی باعث سهولت و روانی نصب بست کمربندی استینلس استیل می شود. با توجه به عمر بسیار بالای این نوع بست ها، استفاده از آن جهت خوشه بندی دراز مدت کابل ها، لوله ها، و شیلنگ ها توصیه می گردد. علاوه بر این مقاومت کششی بالای بست های استینلس استیل، قدرت و امنیت را جهت خوشه بندی اجسام سنگین تضمین می کند

سخن آخر

به عنوان سخن اخر ذکر این نکته خالی از لطف نیست که علی رغم استفاده آسان و راحت از این نوع بست ها و با توجه به اینکه میتوانیم بدون هیچگونه ابزار خاصی از این محصولات استفاده کنیم ولی بهتر است برای کار با بست های کمربندی از ابزار مخصوصی که در بازار موجود است استفاده کنید زیرا اولا امکان دارد در هنگام بستن کابل ها و سیمها بیش از حد فشار وارد کنید و فشار وارده باعث آسیب دیدن پوشش آنها شود که این موضوع بسیار خطرناک است و علاوه بر این استفاده از بست ها بدون ابزار امکان آسیب رسانی به دست کاربر را بالا میبرد.

خلاصه مطلب در یک نگاه

خب اگه بخوایم خلاصه این مقاله رو بگیم و به یه جمع بندی برسیم ما در این مقاله اول توضیح دادیم که بست کمربندی چیست ؟ بعد از اینکه فهمیدیم بست کمربندی چیست رفتیم سراغ انواع اون و بعدش رنگ بندی های موجود در بازار و مورد بررسی قرار دادیم. بعد رسیدیم به اینجا که چطوری از بست کمربندی مراقبت کنیم که بهترین بازدهی رو برای ما داشته باشه بعد از اون رفتیم سراغ برندهای موجود در بازار و قیمت انواع اونها ، امیدواریم در مقاله با عنوان بست کمربندی چیست ؟ اطلاعات خوبی در اختیارتون قرار داده باشیم.

معرفی بست دوقلوی کیپر

در نهایت شما عزیزان میتوانید با مشاهده برند ها و محصولات متنوعی که در فروشگاه ابزار بست کالا وجود دارد با توجه به محیط و نوع کار و استفاده ای که قصد دارید از بست های کمربندی ببرید مناسب ترین نوع بست کمربندی را از فروشگاه تهیه و خرید کنید و در صورت نیاز به مشاوره میتوانید با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما بهره ببرید و بهترین بست مورد نیاز شما را به شما پیشنهاد دهند.

aaligoli
درباره ما
ارسال دیدگاه