کاربرد بست اسپیت

بست استیل

کاربرد بست اسپیت

بست اسپیت دارای کاربرد های مختلف با توجه به نیاز های پروژه است. به صورت کلی از کاربرد بست اسپیت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

افزایش امنیت سیم و کابل: در بسیاری مواقع سیم و کابل دچار بی نظمی بوده و آویزان می شوند. این مورد باعث تماس با دست، افزایش احتمال اتصال کوتاه، افزایش احتمال آتش سوزی و افزایش نویز می شود. لذا با کمک بست اسپیت نه تنها می توان سیم و کابل را به دیوار و سقف متصل نمود بلکه می توان امنیت محیط و کارکنان را افزایش داد. لذا یکی از کاربرد های بست افزایش امنیت سیم و کابل می باشد.
نگهداری از لوله‌های گالوانیزه: لوله‌های گالوانیزه برق دارای ابعاد مختلفی هستند و برای استحکام بیشتر نیاز دارند به وسیله بست اسپیت به دیوار یا سقف محکم شوند تا از لرزش و پوسیدگی جلوگیری شود. بنابراین استفاده از بست متناسب با سایز و ابعاد لوله‌ها گزینه مناسبی است.
توسعه سریع و راحت سیم و کابل: در بسیاری از پروژه‌ها به دلیل گسترش کار نیاز به افزایش و توسعه سیم و کابل برق می‌باشد. لذا علاوه به نگهداری سیم و کابل قبلی نیاز به افزودن سیم و کابل جدید است. استفاده از بست اسپیت باعث افزایش استحکام و افزایش نظم و عدم ایجاد تداخل در سیستم‌ها خواهد شد. لذا می‌توان از بست برای گسترش کار استفاده نمود. این بست‌ها قابلیت باز و بست شدن سریع دارند و هر زمان نیاز به حذف و تغییر باشد به راحتی قابل تعویض خواهند بود.
سیستم‌های برق: در تمام سیستم‌های برق می‌توان از بست اسپیت استفاده نمود.

بست کمربندی چیست؟

انواع بست اسپیت

بست اسپیت دارای انواع مختلفی است. لذا هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی هستند:

بست اسپیت برق دو طرفه

این بست‌ها در اتصال و نصب دارای پیچیدگی نیستند و به سادگی نصب می‌شوند. بست اسپیت برق دارای استاندارد ISO و BS است. برای نگهداری انواع لوله‌های برق گالوانیزه استفاده شده و دارای دو پیچ تنظیم هستند. این بست‌ها از سایز 11 تا 48 اینچ موجود هستند. در برندهای مختلف تهیه و تولید شده و و قیمت مناسبی دارند. در محیط‌هایی استفاده می‌شوند که بدون زاویه و کاملا صاف و از دو طرف باز بوده و امکان آسیب رسیدن به لوله‌های برق زیاد است.

بست یک طرفه

این بست همانطور که از نامش پیداست، از یک سو توسط پیچ محکم می‌شود و از سوی دیگر کاملا باز است. اغلب در گوشه‌ها و محل‌های زاویه دار استفاده می‌شود. از قدرت و استحکام بالایی برخوردار بوده و در برخی نمونه‌ها دارای روکش عایق است.

 

بست استیل
بست استیل

 

بست عایق دار

این مدل از بست‌ها کاملا مقاوم و با کیفیت هستند و دارای روکش مقاوم از جنس پی وی سی هستند. از انعطاف پذیری مناسبی برخوردار هستند و برای نگهداری انواع لوله‌های گالوانیزه و لوله‌های پلاستیکی برق استفاده می‌شوند. اصطحکاک بالایی ایجاد می کنند و باعث محکم نگه داشتن لوله می‌شوند. هیچ گونه لغزش و شل شدگی ایجاد نمی‌کنند. باعث افزایش امنیت سیستم شده و کیفیت نگهداری لوله‌ها را افزایش می‌دهند. امکان نگهداری مستقیم کابل‌ها در این بست وجود دارد و از بروز اتصال کوتاه جلوگیری می‌کند. چرا که روکش پی وی سی مانند عایق عمل کرده و از استحکام بالایی برخوردار است.

بست استیل چیست؟

مزایای بست اسپیت

این بست دارای مزایای بسیاری است که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

هزینه و قیمت مناسب: بست اسپیت دارای هزینه و قیمت مناسب است. لذا به صورت عمده و به صورت تکی به فروش می‌رسد.

طول عمر بسیار بالا: عمر بست اسپیت بسیار طولانی است. با توجه به اینکه این بست‌ها به صورت گالوانیزه گرم تولید می‌شوند بدون هیچ گونه آسیب در شرایط مختلف دوام خواهند آورد.
استحکام بسیار بالا: استحکام بسیار بالای بست‌ها سبب شده که بتوانیم در پروژه‌های مختلف از آن استفاده کنیم. مهم ترین ویژگی این بست‌ها استحکام بالا و قدرت تحمل وزن لوله‌های مختلف است. لذا حین کار دچار شکستگی، لرزش و شل شدگی نخواهند شد.
وزن سبک: بست اسپیت دارای وزن سبک است و از مهم ترین اتصالات ساختمان محسوب می‌شود. وزن سبک و ابعاد مناسبش سبب حمل و نقل سریع و راحت شده است.
دارای استاندارد تولید سایز: این بست دارای استاندارد تولید سایز است. لذا با توجه به ابعاد و اندازه‌های لوله‌های مختلف گالوانیزه بست با دهانه متناسب وجود دارد. همچنین این بست‌ها قادر به تنظیم دهانه و ابعاد هستند و به همین دلیل می‌توانید سایز دلخواه را برای محکم شدن لوله‌ها انتخاب نمایید.
با توجه به مزایای بست اسپیت می توان مناسب ترین و با کیفیت ترین مدل آنها را بسته به ابعاد لوله‌ها انتخاب نمود. به علت اینکه انواع مختلفی از آنها وجود دارد می‌توانید مدل‌های روکش دار، بدون روکش و یک طرفه یا دو طرفه را انتخاب نمایید. بست‌ها کارآیی بسیاری در صنعت آب و فاضلاب و صنعت برق دارند. برای تهیه و خرید مرغوب ترین و با کیفیت ترین بست اسپیت از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

بست فلزی چیست؟

سخن آخر

بست اسپیت از جمله مهم ترین و با کیفیت ترین اتصالات برق صنعتی و برق ساختمان است. لذا مهم ترین وظیفه آن حفظ و نگهداری، افزایش نظم، افزایش استحکام و افزایش کیفیت محیط پروژه است. به همین دلیل دارای کاربردهای مختلف می‌باشد. به دلیل دارا بودن روکش گالوانیزه گرم و در برخی نمونه‌ها روکش عایق پی وی سی امکان استفاده از آن در محیط‌های مختلف من جمله محیط‌های مرطوب و محیط‌های گرم و خشک وجود دارد. پرکاربرد ترین مدل‌های آن دو طرفه و یک طرفه است. برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه انواع بست می‌توانید از طریق راه2های ارتباطی با ما در تماس باشید. همچنین شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را درباره این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

بست فلزی تایوان چه ویژگی هایی دارد؟

aaligoli
درباره ما
ارسال دیدگاه