بست اسپید چه ویژگی هایی داشته و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

بست استیل

بست اسپید چه ویژگی هایی داشته و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

بست اسپید از جمله تجهیزات و لوازم جانبی تاسیسات به کار رفته در ساختمان ها و صنایع است که به علت ویژگی هایی که دارد در صنایع گوناگون به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. این دسته از تجهیزات عمدتا از دو حلقه فلزی تشکیل شده اند. روی این حلقه ها عمدتا لوله فلزی مورد نظر نصب شده و سپس حلقه بالایی از طریق پیچ و مهره به آن متصل می گردند.

بست کمربندی چیست؟

این نوع از بست ها عمدتا در تاسیسات لوله کشی و به خصوص تاسیسات برق ساختمان ها و صنایع به کار گرفته می شوند. این نگهدارنده ها از ابعاد و اندازه های گوناگونی برخوردار بوده و هر یک لوله ای با سایز مخصوص را می تواند نگه دارد. به همین دلیل پیش از خرید بست اسپید باید به سایز لوله موجود در تاسیسات توجه کرد.

کاربرد بست اسپید

به طور کلی سیستم های لوله کشی موجود در صنایع عمدتا از کنار دیوارها و یا زیر سقف ها عبور می کنند. به همین دلیل باید آن ها را به وسیله تجهیزات به خصوصی به دیوار و یا سقف متصل نمود. یکی از این تجهیزات، بست اسپیت است.

این بست ها وظیفه دارند لوله و اتصالات موجود در صنایع گوناگون را به دیوار و یا سقف متصل کرده و از آنها نگهداری کنند‌. این دسته از تجهیزات باید به گونه ای طراحی شده باشند که به خوبی بتوانند وزن لوله های موجود در صنایع را به خوبی کنترل نمایند‌‌. بست های اسپید عمدتا برای نگهداری لوله ها و اتصالات فلزی به کار گرفته می شوند.

فرآیند تولید بست اسپید

به طور کلی به منظور تولید این دسته از لوازم و تجهیزات جانبی ورق های فولادی در ابعاد و اندازه های معینی برش داده می شوند. سپس فرم مورد نظر به آن ها داده شده و تحت سوراخکاری قرار می گیرند. پس از عملیات های ذکر شده، به منظور افزایش دوام و پایداری این تجهیزات عمدتا سطح آن ها از طریق عملیات آبکاری گالوانیزه می شود. این عمل سبب می شود تا طول عمر بست تولید شده افزایش پیدا کرده و در برابر رطوبت و خوردگی از خود مقاومت بسیار خوبی نشان دهد.

فرآیند آبکاری بست اسپید

فرایند گالوانیزاسیون بست اسپید مهمترین مرحله تولید این بست ها به شمار می رود. از آنجایی عمدتا که این بست ها به عنوان نگهدارنده لوله های فلزی در محیط های روباز مورد استفاده قرار می گیرند، باید از استحکام بالایی برخوردار بوده و در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان دهند. عمدتا برای افزایش طول عمر این بست ها آن ها را به روش آبکاری گرم، گالوانیزه می کنند.

از آنجایی که فلز روی در برابر خوردگی و سایش از خود مقاومت بسیار خوبی را نشان می دهد، عمدتا در فرآیند های گالوانیزاسیون از مذاب این فلز استفاده می کنند. در این روش حمامی از فلز روی مذاب در دمای ۴۵۰ درجه سانتی گراد تهیه شده و بست ها در مدت زمان محدودی در آن قرار می گیرند. دمای بالای این حوضچه سبب می شود تا فلز روی به خوبی بتواند جایگزین اتم های سطحی فولاد شده و با آن پیوند برقرار کند. به این ترتیب پوششی از این فلز در سطح بست ها قرار گرفته و از آن ها در برابر خوردگی محافظت می کند.

بست استیل

انواع بست اسپیت

به طور کلی بست های موجود در صنایع بر حسب نوع کاربرد و عملکردی که دارند، به دسته های گوناگونی تقسیم بندی می شوند. بست های اسپیت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بر اساس کاربردی که دارند، به دسته ی گوناگونی تقسیم بندی می شوند. از جمله انواع پرکاربرد نگهدارنده اسپیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بست دو طرفه اسپیت

در این نوع از بست اسپید، عمدتا لوله مورد نظر در محل مشخص شده قرار گرفته و قسمت دوم بست از طریق دو پیچ و مهره لوله را نگه می دارد. عمدتا فرآیند نصب این بست ها به سبب ویژگی های ظاهری که دارد، عمدتا زمانبر است. اما این دسته از تجهیزات نسبت به سایر مدل های موجود در بازار از استحکام و پایداری بیشتری برخوردار است.

بست یک طرفه اسپیت

زمان نصب این نوع از بست اسپید، از بست های دو طرفه کمتر است. به همین دلیل در محیط هایی که استحکام و پایداری لوله از اهمیت زیادی برخوردار نبوده از این بست ها استفاده می شود.

بست روکش دار

از دیگر بست های پرکاربرد در صنایع می توان به بست روکش دار اشاره کرد. عمدتا در سطح این توع از بست ها عمدتا روکش های پلاستیکی قرار داده می شود. این روکش ها از بست در برابر رطوبت و خوردگی محافظت می کند. به همین دلیل عمدتا در محیط هایی که رطوبت زیادی وجود دارد، از این بست ها استفاده می شود.

بست فلزی چیست؟

مزایای استفاده از بست اسپید

به طور کلی استفاده از این دسته از تجهیزات به علت قابلیت ها و ویژگی های متنوعی که دارند، مزایای بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرعت نصب بالا

طراحی منحصر به فرد این تجهیزات سبب شده تا سرعت نصب آن ها به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند. بست های قدیمی عمدتا از طریق فرآیند جوشکاری به دیواره ها و لوله ها متصل می شدند. به همین دلیل عمدتا استفاده از آن ها زمان نصب تاسیسات لوله کشی، را افزایش می داد. طراحی به خصوص بست اسپید سبب می شود تا این دسته از تجهیزات روند اجرای لوله کشی را سرعت ببخشند.

کاهش هزینه ها

به طور کلی طراحی به خصوص این تجهیزات سبب شده تا این نوع از بست های موجود در بازار ضمن داشتن استحکام بسیار بالا از قیمت بسیار مناسب نیز برخوردار باشند. به همین دلیل استفاده از این بست ها در تاسیسات لوله کشی ساختمان ها تا حد زیادی می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند‌.

بست فلزی تایوان چه ویژگی هایی دارد؟

کاربرد متنوع

عمدتا بست های اسپید به گونه ای طراحی شده اند که در تاسیسات برقی ساختمان ها و صنایع و نیز تاسیسات لوله کشی قابلیت استفاده داشته باشد. به همین دلیل از این بست ها می توان در صنایع گوناگون استفاده نمود.

aaligoli
درباره ما
ارسال دیدگاه