چرا روغن موتور بوی بنزین می دهد؟

نسبت روغن به بنزین

چرا روغن موتور بوی بنزین می دهد؟

این سوال یک سوال کلی در مورد روغن موتور است و باید بررسی شود که روغن موتور در چه هنگامی بوی بنزین می دهد دو حالت ممکن برای استشمام بوی روغن موتور وجود داشته باشد:

اول: حالتی که بعد از کار کردن درون موتور خودرو و باز کردن درب موتور خودرو بوی بنزین استشمام می شود.

دوم: حالتی که قبل از ریختن روغن موتور درون موتور خودرو اتفاق می افتد و بعد از باز کردن بسته بندی روغن موتور بوی بنزین استشمام می شود.

در حالت دوم قطعاً روغن موتور تقلبی می‌باشد. چرا که روغن موتور به‌خودی‌خود بوی بنزین نمی دهد و بوی خاص خود را دارد، بنابراین به هیچ وجه روغن موتوری که بسته بندی آن را باز کرده اید و بوی بنزین از آن استشمام شد، به موتور خودرو خود اضافه نکنید. چراکه باعث ایجاد آسیب جدی به قطعات داخل موتور خودرو می شود. این روغن موتور قطعاً تقلبی بوده چرا که به جای استفاده از مشتقات لازم برای پالایش روغن موتور از مواد دیگری برای تولید روغن موتور استفاده شده است و روغن موتور با مواد مختلفی مانند بنزین ترکیب شده است.

این نکته در مورد روغن موتوری می باشد که در بسته بندی خود وجود دارد و به خودرو اضافه نشده است، اما در حالت اول ممکن است روغن موتور بعد از اضافه شدن به خودری شما و کار کردن با آن بوی بنزین بدهد در این حالت علت های مختلفی برای اینکه سوال که چرا روغن موتور بوی بنزین می دهد؟ پیش می آید در ادامه علت های مختلفی که روغن موتور درون خودرو بوی بنزین می دهد را با هم بررسی می کنیم.

بست فلزی تایوان چه ویژگی هایی دارد؟

نسبت روغن به بنزین

چرا روغن موتور بوی بد می دهد؟

اولین علتی که روغن موتور بوی بنزین می دهد دیر تعویض کردن روغن موتور است، شما باید روغن موتور را به موقع تعویض کنید. روغن موتور پس از استفاده درون موتور و بعد از اینکه عمر مفیدش تمام شد بوی خود را به کلی از دست می دهد و قطعاً خاصیت اولیه و چسبندگی لازم را ندارد. همچنین بوی روغن موتور در این شرایط تغییر کرده و دیگر بوی اصلی روغن موتور را نمی دهد بلکه بویی مشابه با بوی بنزین می دهد.

معرفی بست دوقلوی کیپر

علت دوم که باعث میشود روغن موتور بوی بنزین بدهد خراب بودن سوزن های انژکتور موتور است، سیستم جرقه زنی و انژکتور های شما در صورتی که به درستی کار نکند، قطعاً سیستم روغن موتور و بنزین با هم ترکیب شده و باعث می‌شود که روغن موتور بوی بنزین دهد پس یکی از اولین جایی که باید به آن مراجعه کنید، سوزن های انژکتور خودرو و بررسی آنهاست، که باید توسط کارشناسان انجام شود.

سومین علت سیستم جرقه زنی و مشکلات آن می‌باشد، یعنی شمع های خودرو در صورتی که ناسالم باشند قطعاً باعث درست کار نکردن خودرو و ترکیب شدن بنزین با روغن موتور می‌شود که آسیبی که به شمع ها وارد شده است به مرور باعث می شود که در روغن موتور خودرو شما بوی بنزین بیاید.

شیلنگ باد چیست؟

علت چهارم سایش قطعات داخل موتور است. موتور از تعدادی رینگ، پیستون و سوپاپ تشکیل شده است که با سرعت بسیار بالا حرکت می کنند. اطراف این قطعات ممکن است که ساییده شده باشند و بر اثر کار زیاد این سایش باعث شود که بنزینی که باعث اشتغال می شود در پایین این قطعات که روغن موتور وجود دارد با هم ترکیب شود این علت هم یکی از شایع ترین علت های ترکیب روغن موتور و بنزین می باشد که این موضوع با باز کردن موتور خودرو و بررسی توسط کارشناس می توان بررسی شود.

معرفی شیلنگ بنزین

آخرین علت و یکی از علت هایی که برخلاف ظاهر خود بسیار شایع می باشد. اشتباه ریختن بنزین درون محل روغن موتور خودرو می باشد. بعضی ها به اشتباه به دلیل اینکه ممکن است در ظروف مشترکی روغن موتور و بنزین را نگهداری می‌کنند و ظروف نگهداری آنها مشابه باشد این دو را با هم به اشتباه گرفته و به صورت ترکیب در موتور خودرو می ریزند. این موضوع باعث خرابی فوری قطعات داخل موتور خودرو می گردد و باید مواظب باشید که در سریعترین زمان ممکن از کارتل خودرو تمام بنزین و روغن قبلی را خارج کرده و روغن موتور جدید را جایگزین کنید.

نتیجه گیری در مورد سوالی که تحت عنوان “چرا روغن موتور بوی بنزین می دهد؟”

علل مختلفی برای جواب این سوال که چرا روغن موتور بوی بنزین می دهد وجود دارد که در بالا در این مقاله بررسی شد حتما دقت کنید که در صورت نیاز به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کرده و حتماً خودرو خود را بررسی کنید تا علت اینکه روغن موتور شما بوی بنزین می دهد مشخص شود. در صورتی که تجربه خاصی در این زمینه دارید در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

aaligoli
درباره ما
ارسال دیدگاه